Zaključen EKO natečaj ReNavada

ZAKLJUČEN EKO NATEČAJ ReNavada

EKO natečaj ReNavada, ki smo ga razpisali šolski novinarji OŠ Ob Rinži in je učence pozval, naj prepoznajo navado na šoli, ki po nepotrebnem obremenjuje okolje, ter predlagajo boljšo, naravi prijaznejšo rešitev, je zaključen.

Poskrbimo za naš planet. Foto: J. Mihelič

Žal se vas je odzvalo malo, zato pa se je komisija (Lada Obranovič, Breda Vilicer in Laura Javoršek) toliko bolj razveselila zmagovalnih predlogov sedmošolke Ule Robida, ki je izčrpno predstavila predloge o eko šolskih potrebščinah. Čestitke Uli! Za trud prejme dobrote iz trgovine Zakladi Kočevske in brezplačni vstopnici za ogled filma po izbiri v KCK Kočevje.
Sedaj pa k Ulinemu delu. Ula si je pri razmišljanju in raziskovanju pomagala z de Bonovima metodama za razmišljanje (Pozitivno, Negativno, Zanimivo in Upoštevaj Vse Dejavnike), opravila je anketo o poznavanju in rabi šolski potrebščin s 30-imi učenci naše šole ter intervjuja s prodajalkama šolskih potrebščin v Kočevju, pregledala je tudi spletno ponudbo šolskih potrebščin. Pomembni ugotovitvi sta, da bi bili učenci v veliki večini pripravljeni uporabljati eko šolske potrebščine (lesena ravnila, zvezke iz recikliranega papirja, ekološka pisala, peresnice/torbice za popoldanske dejavnosti/šolske copate iz že uporabljenega blaga …), čeprav trenutno v večini uporabljajo šolske potrebščine, ki so iz umetnih oz. nerecikliranih materialov. Druga pomembna ugotovitev je, da je ponudba eko šolskih potrebščin v domačem kraju majhna in ni posebej označena, saj se ocenjuje, da ni dovolj povpraševanja po teh izdelkih.

Ulini predlogi so:

1. Učitelji naj učence ob koncu šolskega leta spomnijo na možnost nakupa ekoloških šolskih potrebščin (zvezki iz recikliranega papirja, ekološka pisala in plastelin …) za naslednje šolsko leto.
Cilj: vpliv na zdravje, varovanje okolje

2. Enkrat letno se na šoli izvede tehnični dan, na katerem si vsak učenec sam, iz že uporabljenega blaga ali oblačil, sešije torbico za športno opremo ali puščico ali pa torbico za popoldanske dejavnosti. Tega se lahko lotijo tudi učenci v 6. razredu pri gospodinjstvu ali pa se na šoli organizira šivalni krožek (Pri lokalnih podjetjih npr. Intersocks povprašamo po odpadnem materialu – blagu, povabimo še kakšno babico, ki bi bila pripravljena pomagati tako pri učenju šivanja kot šivanju, ter tako vključimo še medgeneracijsko sodelovanje).
Cilj: prihranek denarja, varovanje okolja, medgeneracijsko druženje in mreženje z lokalno skupnostjo in krepitev odnosov med učenci naše šole

3. Spodbujamo učence, da zvezkov in učbenikov ne zavijamo v PVC ovitke, temveč v papir ali pa si ravno tako sami sešijemo ovitke iz odpadnega blaga /nerabljenih oblačil, ki bi jih lahko tudi večkrat uporabili.
Cilj: prihranek denarja, varovanje okolja

4. S pomočjo učiteljev poskušamo preiti na uporabo elektronskih učbenikov, s čimer prihranimo veliko papirja za tiskanje učbenikov, zmanjšali bi tudi porabo tonerjev.
Cilj: prihranek denarja, varovanje okolja

5. Učitelji uporabljajo za tiskanje dodatnih gradiv, pisnih preverjanj oz. ocenjevanj le recikliran papir, v kolikor pa je mogoče, določena preverjanje pišemo učenci, vsaj tisti iz 3. triade, v elektronski obliki, v računalniški učilnici – spet prihranimo papir in hkrati toner.
Cilj: prihranek denarja, varovanje okolja, inovativni pristopi – večja zainteresiranost učencev

6. Različne ankete, obvestila za tekmovanja, vabila na šolske prireditve, predavanja in sestanke za starše, šola posreduje staršem v elektronski obliki – pri tem pazimo, da se prej preveri, kateri starši ne dostopajo do spleta, saj se le te obvesti na drugačen način. Predlagam telefonsko, če ne gre drugače pa s pisnim sporočilom na recikliranem papirju.
Cilj: prihranek denarja, varovanje okolja

7. Vsa soglasja staršev, se na podoben način kot obvestila šole zbirajo namesto v papirnati obliki v elektronski obliki.
Cilj: prihranek denarja, varovanje okolja

8. Ob koncu šolskega leta, bi na šoli organizirali sejem šolskih potrebščin. Tam bi starejši učenci mlajšim podarili odrabljene, a še vedno lepo ohranjene šolske torbe in druge šolske pripomočke, ki jih ne potrebujejo več (npr. plastelin, voščenke …) – (pripravljenost za takšne akcije je s strani učencev izredno velika, vsi vprašani, so pripravljeni podariti svojo šolsko torbo oz. pripomočke, ki jih ne potrebujejo več) – menim, da bi to prišlo v poštev predvsem pri izmenjavi šolskih torb učencev na prehodu iz prve v drugo triado – tu bi bilo pametno poleg povabiti tudi bodoče prvošolce, da si ne kupujejo novih šolskih torbic
Cilj: prihranek denarja, varovanje okolja, dobrodelnost, druženje in spoznavanje učencev in krepitev medsebojnih odnosov

9. Učenci tretje triade bi namesto zvezkov lahko uporabljali tablice – tudi s tem predlogom so se strinjali vsi vprašani.
Cilj: prihranek denarja, varovanje okolja, inovativni pristopi – večja zainteresiranost učencev

10. Učenci v prvem in drugem razredu bi lahko poleg zvezkov uporabljali tudi lesene tablice, na katere bi pisali s kredami. Tablice bi uporabljali predvsem za učenje pisanja črk in številk (le teh ne bi zapisovali v zvezke, ampak na tablice, kjer bi ravno tako lahko vadili zapise, pri tem pa ne bi uporabljali papirja)
Cilj: prihranek denarja, varovanje okolja, inovativni pristopi, večja zainteresiranost učencev

Bravo, Ula, spodbudila si nas k temeljitemu razmisleku. Zdaj smo na vrsti učitelji in učenci, da skušamo čim več predlogov tudi uresničiti.


šolski novinarji in mentorica Petra Debelak